torsdag 31. januar 2013

DIY/ Kulelampe

Her er hva jeg hadde i tankene da den grufulle lampeskjermen ble kjøpt på brukten.. 
Det var akkurat et slikt "skjelett" jeg var på utkikk etter, så da spiller det ingen rolle hvordan utsiden ser ut.. Den ble vasket og spraymalt matt hvit,  og så ble den største lyspæren jeg kunne finne fra IKEA kjøpt inn. 
De store trekulene (Søstrene Grene) tok mannen seg av..Han brukte først et smalt drill for å borre gjennom, deretter en litt større. Dette for at ikke hele kulen skulle sprekke. 
For kontrast, ble den ene kulen malt.. Har enda ikke bestemt meg for om tapen blir værende, prøver litt av og på.. Den ble egentlig plassert der for å skjule IKEA-logoen, men nå liker jeg den egentlig slik.. Lett å forandre uttrykk med ulike tape-varianter også;)
Eller hva sier du? Med eller uten tape??



Hallen er blitt mye lysere nå. Nesten for lys. Oliver mente sommeren var kommet til Bergen når han stod her:)

20 kommentarer:

  1. MED tape ;)
    kjempekul lampe!! :D

    klem fra idun // breidablikk

    SvarSlett
  2. Superflott;) Så kreativ du er;)
    Jeg er faktisk på utkikk etter noe lignende, lampeskjelett.

    Savner så innmari mer lys på kjøkkenet.


    MED tape;)

    Kos deg i "sola";)

    klem malla

    SvarSlett
  3. MED tape, helt klart:) Kjempefin idè og gjennomføring - å male den ene kula var genialt:) Flinke du:)

    SvarSlett
  4. Super kult :)
    Stemmer for tape, den ga det lille ekstra :)
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  5. Veldig stilig -og ikke minst inspirerende. :) For øvrig må jeg si meg enig med resten: med tape.

    Ha en finfin kveld. :)

    SvarSlett
  6. Denne likte jeg. Og min smak sier... *smatt smatt smatt* helt klart med tape :)
    Kul og kreativ ide!

    SvarSlett
  7. WOW, så utrva med en peach tape som matcher den malte kula? Definitivt stilig med tape på lyspæra:)

    SvarSlett
  8. Knallstilig, herlig, tøff, love it!! :D :D

    SvarSlett
  9. Så fantastisk kul! Ååå, en sånn lampe har jeg lyst på også. Behold tapen, eventuelt en som matcher den malte kula. Flinka!!

    SvarSlett
  10. Kjempefin,så gøy med ting en kan lage selv...og billig...
    Synes tapen gjorde susen....
    fin helg til deg
    klemklem

    SvarSlett
  11. Superfin lampe. JEg ville beholdt tapen jeg :)

    SvarSlett
  12. Så vittig Oliver er :D Deilig at en lampe kan gi en slik stemning nå på denne tiden.
    Lampen ble lekker! Og jeg stemmer for med teip :)

    - Milla

    SvarSlett